Härlig vårdag

I flera veckor har det varit så himla skönt väder! Fia njuter av solen i sin hage, hundarna av promenaderna, och katterna ligger och gottar sig i gruset på gårdsplanen :) 
Fick med mig pappsen ut sen sväng för att bygga kaninhus i det fina, men kalla vädret. Tanken var att bygga ett större hus, som det är meningen att Fia ska få sina bebisar i. Huset blev verkligen superbra! (kan ju bero på att det var pappa som byggde och inte jag...) Bilderna nedan visar bland annat det nya huset, och lite hur Fia bor. Det nya kaninhuset är bredare än hennes förra och ingången består endast av ett hål (som vi sågade ut med hjälp av en kastrull). Hålet gör lite att Fia inte kan dra ut ungarna med sig när hon har diat klart dem, men det hindrar inte ungarna från att komma ut sen när de blivit tillräckligt stora :) Locket på huset är även avtagbart, det sitter enkelt fast med två reglar på varsin sida inuti, som gör att locket är lätt att ta av, men samtidigt stadigt så att Fia kan sitta uppe på det som hon tycker om ;) 
 
Fia njuter i skuggan i sin beteshage
 
Det nya huset, bonat med halm :)
 
 
De två kaninburarna
 
Den nedersta buren är anpassad till Fransk vädur, men eftersom vi hastigt fick ta bort min Franska vädur Svea så tidigt som i vintras, så använder jag nu den ena delen av buren för lagring av hö och halm 
 

Nu väntar middag, en dusch och sedan sängen :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad fint det blev! :D<3

2013-04-07 @ 21:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
}